onsdag 25 september 2013

Det har varit mycket prat om den nya arbetsmarknadsministern. Det finns de som har klagat på att hon som person varit medlem i Kristet Center. Det är självklart allvarligt att hon är med i Kristet Center som inte står för demokratiska värderingar, men varje person har rätten att tro och inte tro. Varje person har rätt själv att bestämma vilken förening man vill vara med i.

Svantesson ska göra det jobb som regeringen ålägger henne att göra och om detta inte fullföljs ska hon inte inneha ministerposten, men än så länge har hon verken uttryckt sig kritisk eller emot HBTQ personer. Vi måste låta ge henne en chans. En chans där hon kan visa vad hon går för.

Jag vet att detta inlägg inte var så långt, men detta var för mig ett sätt att dela med mig av vad jag anser i frågan. Det är sen självklart att alla tycker olika och det uppmanar jag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar